Зоряний час.
Тема: Суміжні і вертикальні кути
Мета: Перевірити знання учнів з даних тем; розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість в нестандартних ситуаціях, ігровими моментами з елементами змагання; розвивати інтерес до математики через гру.
Обладнання: вислови про математику; зірочки; комп’ютер (презентація); картки з цифрами: 1,2,3,4; призи, дипломи.
Форма проведення: гра
Хід заходу
1-й у ч е н ь. Є наука, що розум приводить
У порядок ясний і чіткий,
Нам вона теореми доводить,
Що поєднують формул рядки.
Математику всі ви впізнали,
Від людей всіх їй честь і хвала,
Також всім, хто її підкоряли,
Промовляєм подяки слова.
Скільки ще теорем не відкритих
І задач нерозв’язаних є!
Хай живе математика в світі
І для розуму думки дає!
2-й у ч е н ь. Математика – наука молодих. Інакше бути не може. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості – вважав американський засновник кібернетики, математик і філософ Норберт Вінер.
1-й у ч е н ь. Хто в дитинстві вивчає математику, той розвиває увагу, тренує мозок, волю, виховує в собі наполегливість і завзятість у досягненні мети – писав радянський педагог-математик Олексій Іванович Маркушевич.
2-й у ч е н ь. Видатні вчені всіх часів надавали математиці великого значення.
«Жодне дослідження людини не може бути назване істиною, якщо воно не проходить через математичні доведення» – писав відомий італійський художник, учений-інженер Леонардо да Вінчі (1452-1519)
1-й у ч е н ь. Ще в давні часи математику називали «царицею наук», «ключем до всіх наук». Давньогрецький філософ Платон (VI ст.. до н.е.) вважав математику знаряддям для вивчення філософії і над дверима Академії, будинку, де він навчав своїх учнів, звелів зробити такий напис: «Нехай сюди не входить ніхто, хто не знає геометрії»
В ч и т е л ь. І сьогодні наші змагання присвячені – Геометрії. А називається гра (презентація)
В гру вступають 10 учасників, це…(називаються учасники, які виходять і займають свої місця) Всього відбудеться три відбіркові тури, у яких за кожну правильну відповідь учні будуть отримувати зірочку. По закінченню кожного туру, 2 учасників, які набрали найменшу кількість зірочок, вибувають з гри і отримують призи. У фінал перейдуть двоє учнів, які будуть боротися за перемогу.
Отже, бажаємо всім успіху! Гра починається.
А тема сьогоднішньої гри
І ТУР.
Відповідь: 3. Відповідь: 2.
Відповідь: 1. Відповідь: 4.
Відповідь: 2. Відповідь: 3.
Гуморестична пауза
У ч е н ь. Два і два
Бородатий цап півдня
Вчив лічити цапенят:
-Ну-бо, мудра голова,
Скільки буде два і два?
Цапеня немов німе, –
Думати не хочеться,
Цапеня ні бе ні ме,
А татусь морочиться.
Взяв морквинки дві і дві,
Розкладає на траві:
Подивись, моє дитя,
Та подумай до пуття.
Одвернувсь на хвильку цап,
Що тут довго думати?
Цапеня морквицю хап
І скоріше хрумати.
Цап вернувся: – Ох, біда,
Що ж це ти, лебедику?
І нема тобі стида,
Схрумав арифметику!
ІІ ТУР.
Відповідь: 1 Відповідь:2.
Відповідь:4. Відповідь:1
Відповідь:3 Відповідь:1
Гуморестична пауза
У ч е н ь. Синок-математик
До батьків, до Яблунева,
В рідну хату і садок
З політехніки зі Львова
Гостювать прибув синок.
На обід прибув, до речі,
(Стіл накрили в акурат!)
Мати вийняла із печі
Двоє смажених курчат.
Батько всім налив чарчини,
Більшу, звісно, дав синку.
-А яку науку, сину,
Ти вивчаєш там? Яку?
Син підняв до стелі руку:
-Мудрість, тату! Висота!
Не збагнуть вам ту науку,
Ви ж, пробачте,… темнота.
Ось курчата ці: фактично
Двійко тут, хоч як бери.
А візьми математично,
Помудруй – і вийде три!
-Не мели дурниці, синку!.. –
(І, як видно, розізлив.)
Той схопивсь: – Одну хвилинку!
Щось помножив, поділив…
-Ось вам, – каже, – рівно троє;
Доказ точний і ясний! –
І промовив до старої
Сивий батько мовчазний:
-Якщо так виходить в Петі,
Будуть двоє ці для нас,
Він хай їсть оте вже, третє!
Всім по одному якраз!
Степан Олійник
ІІІ ТУР
Відповідь:4 Відповідь:3
Відповідь:1 Відповідь:2
Відповідь:2 Відповідь:4
Гуморестична пауза
У ч е н ь. Хоч сідай і гірко плач –
Не люблю отих задач!
Ох! Замучили задачі,
Через них одні невдачі.
Чи підручники погані,
Чи такий я безталанний?
Та усіх я обдурю –
В книжці відповідь знайду!
У ч е н и ц я. Скільки чашок, скільки ложок –
Це ж простеньке завдання.
Ти додав слонів до кішок,
Перемножив на коня.
Справді, нескладна наука –
Була б відповідь як слід!
Вийшло: дід молодший внука
Аж на 49 літ!
А друкарські дві машини
Косять жито 8 днів.
Проїжджають щохвилини
Три десятих поїздів.
А до Марса – метрів 300
(мудра в хлопця голова!).
Півхлоп’яти їде в місто,
З ним – півмами. Ну й дива!
ІV ТУР
Відповідь:2 Відповідь:3
Відповідь:2 Відповідь:3
Відповідь:2 Відповідь:3
Фінал
До фіналу переходять двоє учнів. Дається 2 хв, щоб учасники склали якомога більше слів з даного слова. Двоє учнів на дошці записують слова, які називають фіналісти. Перемагає той хто більше назве слів.
Нагородження переможця дипломом І ступеня, призами і медаллю. Учасник, який дійшов до фіналу нагороджується дипломом ІІ ступеня, призами і медаллю.
Закінчена гра
Прощатися пора
Але новий «Зоряний час»
Чекає вас ще не раз!
До нових зустрічей!
Скачати матеріали заходу:
|