Сайт вчителя математики Козуб Оксани Олександрівни
Понеділок, 23.12.2024, 13:25
Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Алгебра [5]
Геометрія [3]
Конспекти уроків [9]
Календарно-тематичне планування [1]
Позакласна робота [3]
Класному керівнику [6]

Вхід на сайт


Пошук

Міні-чат

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Позакласна робота

    Математичний брейн-ринг (5 клас)
    29.11.2015, 15:58

    Мета: Розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях, вміння і навики мислити, відстоювати свою думку, робити висновки, розвивати цікавість до математики через гру, читання додаткової літератури; розширяти кругозір; виховувати свідоме відношення до здобуття знань, які допомагають перемогти, бути першими.

     

    Обладнання:

              1. Плакат з назвою гри;

    2. Емблеми команд;

    3. Сигнальні предмети на столах, за якими знаходяться члени команд;

    4. Табло для рахунку;

    5. Плакати з завданнями;

    6. Плакати з висловленнями про математику великих вчених;

    7. Грамота.

     

    1 ведучий. Добрий день шановні любителі математики, любителі мріяти, думати!

    2 ведучий. Сьогодні будем, друзі, з вами

    Царицю всіх наук вітать

    Так можем гордо і по праву

    Ми математику назвать.

    1 ведучий. Наук на світі є багато,

    Їх навіть важко полічить.

    Та нам їх треба добре знати,

    Щоб всесвітом оволодіть.

    2 ведучий. Наука – знайдені алмази,

    Вугілля, золото і мідь,

    В руках людей могутній лазер

    І сотні зрошених угідь.

    1 ведучий. Наука – хліб мільйонотонний,

    Дари розвіданих морів

    І винограду пишні грона,

    Й серед пустель пташинний спів.

    2 ведучий. Наука нам допомогає

    Ракети в космос запускать

    І будувати всюдиходи

    Щоб грунт на Місяці вивчать.

     Разом. До різних ми наук охочі,

    Нехай ведуть нас до вершин,

    Та зараз ми сказати хочем:

    Наш Математиці уклін.

    1 ведучий. А мені математика – мука:

    В ній немає живої краси

    Це важка не цікава наука –

    В ній лиш цифри і формул ліси.

    2 ведучий. Зрозумій, ти неправий мій друже

    Не потому шляху ти пішов

    Із задачами певно не дружиш

    То й поезії в них не знайшов.

    1 ведучий. Нестандартні цікаві задачі

    Я б розв’язував ночі і дні.

    2 ведучий. А мене лиш чекають невдачі

    Не щастить в цій науці мені.

     Разом. Проникаючи в зоряні далі,

    В таємниці земної кори,

    Математика всіх закликає:

    Ти міркуй, фантазуй і твори.

    1 ведучий. В брейн-ринг грають справжні розуми,

    Які кмітливістю повні,

    Розв’язують всі приклади і задачі,

    І вірять в повну перемогу і вдачу.

    2 ведучий. Розпочинаємо брейн-ринг. В ньому приймають участь дві команди знавців: “Математичні ластівки”  і “Дружні математики”.

     

    Привітання команд. Під мелодію музики «Наш сусід».

    “Математичні ластівки”

    Шлем привіт ми в цьому залі

    Всім суперникам своїм.

    Хай тепер вони гадають

    Переможем ми чи ні.

    Хай журі тепер посудить,

    Хай посудять глядачі,

    Хто ж із нас сильнішим буде

    Хто тямущіший за всіх.

    (пам – пам, пара…)

    А хто грає і сміється,

    Хто рахує бали всі.

    І кому із нас прийдеться

    Нині буть на висоті.

    І бажаємо сердечно

    Перемоги ми для вас,

    Але тільки не сьогодні

    Зрозумійте також нас.

    “Дружні математики”

    Ми, Дружні математики,

    Ми будемо іти

    В країну математики,

    Щоб відповідь знайти.

    По горах й по долинах,

    По лісу й по містах.

    І будемо трудитися

    Щоб першість була нам.

    (пам – пам, пара…)

    Щоб розум показати свій

    І досягти мети,

    Ми будемо старатися,

    Щоб нам перемогти!

    Звертаємось до нашого

    Любимого журі

    Справедливо розсудіть

    Ви нас у цій війні.

     

    1 ведучий. Наш брейн-ринг складається з шести турів. Кожен тур має свою назву. Отже розпочинаємо перший тур який називається

     

    «Все про бобрів»

     І. Взнати довжину тіла бобра (в дециметрах) за допомогою квадрата.

    5,9

    6,3

    3,6

    2,3

    2,7

    0

    3,7

    4,1

    1,4

     1. З першого рядка виберіть найменше число.

     2. З другого рядка виберіть найбільше число.

     3. З третього рядка виберіть не найменше і не найбільше число.

     4. Знайти суму трьох вибраних чисел.  3,6+2,7+3,7=10

    Відповідь: довжина тіла бобра 10дм.

     

    ІІ. Взнати масу бобра (в кілограмах)

      

      8×27=1656;   1656-1500=156;   156:4=39;    39+61=100;    100:4=25

    Відповідь: маса бобра 25кг.

     

    ІІІ. Дуже ціняться хутро і шкіра бобра. З жиру бобра виготовляється лікарство.

          Дізнатися, скільки коштує 100г жиру бобра (в гривнях). За блок-схемою:

                                                                    

     32·5=160; 160-106=54; 54<100; 54·5=270; 270-106=164; 160>100; 164:4=41; 41+9=50

    Відповідь: 100г жиру коштують 50грн.

     

    IV. Бобер відмінний плавець і ниряльник, декілька хвилин він може знаходитися під водою. В рядки таблиці, впишіть назви чисел: 900, 6, 1000, 500. В одному з стовпчиків прочитайте назву числа, яке вказує, скільки хвилин бобер може знаходитися під водою.

    Відповідь: 5хвилин.

     

    2 ведучий. На цьому перший тур закінчився. Послухаємо з вами вірш Григорія Бойка “Граматика”

     Учень. На братика Кіндратика

    розгнівалась граматика.

    Погані в нього справи –

    Не зна Кіндратик правил.

    Та ще й сказав усім

    товаришам своїм:

    -Люблю я математику

    І не люблю граматику!

    І ось Кіндрат ледачий

    рішати став задачу.

    Він розв’язати вміє

    і першу, й другу дію.

    Та як же, інтересно,

    це написать словесно?..

    Не вміє він писати,

    ні рішень будувати,

    і зовсім невідомо,

    куди поставить коми?..

    Не знаючи граматики,

    не втнеш і математики!

     

    2 ведучий. Починаємо другий тур, який називається 

    “Чи знаєте ви?

    Найбільша тварина на землі – африканський слон. Взнати висоту і довжину тіла (в сантиметрах) африканського слона і його масу (в кілограмах).

         

     125-60 →65×100→6500;     (125·4=500)-(125+25=150)→350см;      (65·5=325)+(65+60=125)→450см;

      (6500-2000=4500)+(6500-5000=1500)→6000кг.

    Відповідь: висота – 350см, довжина – 450см, маса – 6000к.

     

    1 ведучий. На цьому другий конкурс завершився. Давайте з вами послухаємо вірш Степана Олійника “Ледар - брехунець”.

    Учениця. Просить матуся Миколу:

    - Синку, внеси мені дров!.. -

    Ледар скрививсь і про школу

    Мамі нагадує знов:

    - В мене уроків багато,

    Сила задач і письма… –

    З п’ятого поверху мати

    Йде до сарая сама.

    Дров узяла вона в’язку,

    Йде, спочива, що не крок:

    Робить синочкові ласку,

    Хай тільки вчиться синок.

    Вийшла, звалила додолу

    В’язку важкеньку сама.

    Зве на хвилинку Миколу –

    Дома Миколи… нема!

    Раз погукала і вдруге.

    Де він?.. І стала на мить:

    “Певно, подався до друга,

    Вдвох щоб задачі робить”

    Зовсім не так! Бо Микола

    Вже верховодив у грі:

    Бив з хлопчиками футбола

    В третім, сусіднім дворі.

    А як стемніло – з’явився:

    - Їсти давайте мені і

    Сильно я, – каже, – стомився.

    Дуже задачі трудні.

    …Ранок. Іде він у школу

    Й жде випадкових „удач”.

    Вчитель питає Миколу:

    - Чом не зробив ти задач?

    Чом не зробив, я питаю?.. –

    Встав брехунець, пробачивсь:

    - Я не зробив, бо з сарая

    Дрова для мами носив…

    Діти, чекає Миколу

    Дуже поганий кінець.

    Тож не робіть ви ніколи,

    Так, як оцей брехунець!

     

    1 ведучий. Починаємо третій тур, який називається

    “Хочу все знати

    На земній кулі проживають птахи – які безпомилково складають прогноз погоди на літо. Назву цих птахів зашифровано прикладами. Застосовуючи спосіб послідовного ділення, знайдіть частки:

            450:18;    315:15;   420:28;   360:8;   2100:15;   600:25;   425:25;   490:14

    Замінюючи частки буквами, ви прочитаєте назву птахів – метеорологів.

    450:18=25; 

    315:15=21;   

     420:28=15;   

    360:8=45;   

    2100:15=140;   

    600:25=24;   

    425:25=17;   

    490:14=35.  

     

     

     

    Відповідь: фламінго.

     - Фламінго з піска будують гнізда в формі зрізаного конуса, в верхній основі роблять заглиблення, в яке відкладають яйця. Висота гнізда залежить від того, яким буде літо: сухим чи дощовим, тоді гнізда будуються високими, щоб їх не могла затопити вода, якщо сухим – то більш низькими.

     

    2 ведучий. На цьому третій тур завершено. Давайте знову послухаємо вірш Григорія Бойка “Все робимо своїми руками”

    Учень. Прохає бабусю Ганнуся:

    - Погладь мені галстук, бабусю!

    - Сама ж ти що маєш робити?

    - А я буду вірша учити.

    - Ну вчи. Коли вивчеш, як слід,

    На столик поставиш обід.

    - Хай мама обід приготує:

    На збір піонерський спішу я.

    - Яка ж у вас буде програма?

    - “Все робим своїми руками!”

    - І що ж ти покажеш на зборі?

    - Я буду співати у хорі

    І вірш прочитаю з програми:

    “Все робим своїми руками!”

     

    2 ведучий. Починаємо четвертий тур, який називається

    “Відгадай

    1.Який із названих звірів найбільший і найсильніший?

              Леопард – 0,9;        Гепард – 9,9;         Тигр – 2,8;           Рись – 1,24.

      Перевірте свою здогадку виконанням слідуючого завдання.

       Обчисліть добуток 28 · 34. Використовуючи одержаний результат, запишіть значення виразів, не виконуючи вказаних в них дій:

                   2,8 · 3,4;   28 · 0,34;   952 : 34;    95,2 : 2,8;     9,52 : 3,4;       280 · 3,4

     Найменше із одержаних значень підкаже вам відповідь на запитання.

          9,52;    9,52;    28;     34;    2,8;      952

    Відповідь: тигр.

    - Тигр – найбільший і найсильніший із названих звірів. Ударом лапи він може завалити оленя, лося, перепливти з убитим кабаном бурхливу річку.

     

    2.  “Я по Росії протікаю, я всім відома, але коли до мене докласти букву з краю, своє значення я   втрачаю і птахом стаю тоді”. Відповідь зашифрована парами чисел. Замініть кожну пару чисел буквою.

    Відповідь: іволга.

                

    1 ведучий. На цьому четвертий тур завершений. Послухаємо з вами вірш Євгена Бандуренка “Дуже хочуть тишини”

    Учениця. Прісі, Павлики, Парасі…

    Сорок душ сидять у класі,

    Дуже хочуть тишини.

    І тому весь час звучить:

    “Тихо!”  “Тихше!” , “Замовчіть!”

    - Тихо! Тихше! Ну, тихіш! -

    Гриць горлає і Тиміш,

    Репетує на весь клас

    І Парася, і Панас,

    Зоя Олю оклика,

    Оля – Прісю і Панька…

    Ну й повір, що всі вони

    Справді, хочуть тишини!

     

    1 ведучий. Починаємо п’ятий тур, який називається

    “Це цікаво знати

     1. На островах Тихого океану живуть черепахи – гіганти. Вони такої величини, що діти можуть кататися, сидячи у них на панцирі.

          Дізнатися назву найбільшої в світі черепахи допоможе слідуюче завдання.

    Відповідь: дермохеліс.

     

     2. З тварин довше всіх живе черепаха. Вам пропонується програма для обчислення тривалості життя черепахи. Якщо ви вірно виконаєте всі команди програми, то дізнаєтесь, скільки років живе черепаха.

     „КОД”:   1 – додавання;     2 – віднімання;     3 – множення;     4 – ділення;     5 – зупинка.

     

    №7

    №8

    №9

    №10

    №11

    №12

    №13

    №14

    №15

    №16

    №17

    6,56

    0,736

    4,8

    2,464

    172,8984

    4,36

     

     

     

     

     

     

     0,736+2,464=3,2;  4,8:3,2=1,5;  6,56·4,36=28,6016;  28,6016-1,5=27,1016;  172,8984+27,1016=200

    Вказівка. Перша цифра в записі команди «код» арифметичної дії, три інших числа номери ячеєк пам’яті. Команда 1-8-10-13 означає: „Додати числа з ячеєк з номерами 8 і 10, суму записати в ячейку з номером 13”

    Відповідь: 200 років.

    3. Черепаха – дермохеліс дуже добре плаває, її кінцівки перетворилися в ласти. З панциря черепахи роблять прикраси, а яйця і м’ясо іде в їжу.

        Розв’яжіть рівняння – і ви дізнаєтесь масу черепахи – дермохеліс (в кілограмах)

                                                      8 · х – 3683 = 1117

     8х=4800, х=600

    Відповідь: маса 600кг.

     

    2 ведучий. П’ятий тур завершено. Послухаємо ще один вірш Євгена Бандуренка „Невдалі лови”

    Учень. Всі діти слухають урок,

    Понаставляли вуха,

    І тільки Петрик при вікні

    Учителя неслуха.

    Бо поглядає у вікно,

    Бо лине він думками

    На берег Бугу, де сидять

    Рибалки із вудками.

    Вже й сам він вудку закида

    Із берега крутого,

    Та раптом вчитель підійшов

    І запитав у нього:

    - Ану-бо, мрійнику, скажи,

    Про що тут ішла мова? –

    І Петрик – пик, і Петрик – мик,

    Не вимовить ні слова.

    Збиравсь піймати карася,

    А чи бодай плотицю,

    А упіймав він замість них

    В щоденник одиницю…

     

    2 ведучий. Починаємо шостий тур, який називається

    „Чи знаєш ти загадки?”

    „Правда, діти, я хороший, на великий мішок схожий. По морям в минулі роки обганяв я параходи.” Хто ж я ?
     

    Розв’яжіть приклади:

        На питання всіх прикладів дані букви. Тільки відповідь узнайте – і загадку відгадайте    

      Відповідь: дельфін.

     Підбиваються підсумки за всі тури. Визначаються переможці. Нагородження.

     

    Категорія: Позакласна робота | Додав: ksyusha
    Переглядів: 2505 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Copyright MyCorp © 2024
    uCoz