Мета: Розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях, вміння і навики мислити, відстоювати свою думку, робити висновки, розвивати цікавість до математики через гру, читання додаткової літератури; розширяти кругозір; виховувати свідоме відношення до здобуття знань, які допомагають перемогти, бути першими.
Обладнання:
1. Плакат з назвою гри;
2. Емблеми команд;
3. Сигнальні предмети на столах, за якими знаходяться члени команд;
4. Табло для рахунку;
5. Плакати з завданнями;
6. Плакати з висловленнями про математику великих вчених;
7. Грамота.
1 ведучий. Добрий день шановні любителі математики, любителі мріяти, думати!
2 ведучий. Сьогодні будем, друзі, з вами
Царицю всіх наук вітать
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвать.
1 ведучий. Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічить.
Та нам їх треба добре знати,
Щоб всесвітом оволодіть.
2 ведучий. Наука – знайдені алмази,
Вугілля, золото і мідь,
В руках людей могутній лазер
І сотні зрошених угідь.
1 ведучий. Наука – хліб мільйонотонний,
Дари розвіданих морів
І винограду пишні грона,
Й серед пустель пташинний спів.
2 ведучий. Наука нам допомогає
Ракети в космос запускать
І будувати всюдиходи
Щоб грунт на Місяці вивчать.
Разом. До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин,
Та зараз ми сказати хочем:
Наш Математиці уклін.
1 ведучий. А мені математика – мука:
В ній немає живої краси
Це важка не цікава наука –
В ній лиш цифри і формул ліси.
2 ведучий. Зрозумій, ти неправий мій друже
Не потому шляху ти пішов
Із задачами певно не дружиш
То й поезії в них не знайшов.
1 ведучий. Нестандартні цікаві задачі
Я б розв’язував ночі і дні.
2 ведучий. А мене лиш чекають невдачі
Не щастить в цій науці мені.
Разом. Проникаючи в зоряні далі,
В таємниці земної кори,
Математика всіх закликає:
Ти міркуй, фантазуй і твори.
1 ведучий. В брейн-ринг грають справжні розуми,
Які кмітливістю повні,
Розв’язують всі приклади і задачі,
І вірять в повну перемогу і вдачу.
2 ведучий. Розпочинаємо брейн-ринг. В ньому приймають участь дві команди знавців: “Математичні ластівки” і “Дружні математики”.
Привітання команд. Під мелодію музики «Наш сусід».
“Математичні ластівки”
Шлем привіт ми в цьому залі
Всім суперникам своїм.
Хай тепер вони гадають
Переможем ми чи ні.
Хай журі тепер посудить,
Хай посудять глядачі,
Хто ж із нас сильнішим буде
Хто тямущіший за всіх.
(пам – пам, пара…)
А хто грає і сміється,
Хто рахує бали всі.
І кому із нас прийдеться
Нині буть на висоті.
І бажаємо сердечно
Перемоги ми для вас,
Але тільки не сьогодні
Зрозумійте також нас.
“Дружні математики”
Ми, Дружні математики,
Ми будемо іти
В країну математики,
Щоб відповідь знайти.
По горах й по долинах,
По лісу й по містах.
І будемо трудитися
Щоб першість була нам.
(пам – пам, пара…)
Щоб розум показати свій
І досягти мети,
Ми будемо старатися,
Щоб нам перемогти!
Звертаємось до нашого
Любимого журі
Справедливо розсудіть
Ви нас у цій війні.
1 ведучий. Наш брейн-ринг складається з шести турів. Кожен тур має свою назву. Отже розпочинаємо перший тур який називається
«Все про бобрів»
І. Взнати довжину тіла бобра (в дециметрах) за допомогою квадрата.
5,9
|
6,3
|
3,6
|
2,3
|
2,7
|
0
|
3,7
|
4,1
|
1,4
|
1. З першого рядка виберіть найменше число.
2. З другого рядка виберіть найбільше число.
3. З третього рядка виберіть не найменше і не найбільше число.
4. Знайти суму трьох вибраних чисел. 3,6+2,7+3,7=10
Відповідь: довжина тіла бобра 10дм.
ІІ. Взнати масу бобра (в кілограмах)
8×27=1656; 1656-1500=156; 156:4=39; 39+61=100; 100:4=25
Відповідь: маса бобра 25кг.
ІІІ. Дуже ціняться хутро і шкіра бобра. З жиру бобра виготовляється лікарство.
Дізнатися, скільки коштує 100г жиру бобра (в гривнях). За блок-схемою:
32·5=160; 160-106=54; 54<100; 54·5=270; 270-106=164; 160>100; 164:4=41; 41+9=50
Відповідь: 100г жиру коштують 50грн.
IV. Бобер відмінний плавець і ниряльник, декілька хвилин він може знаходитися під водою. В рядки таблиці, впишіть назви чисел: 900, 6, 1000, 500. В одному з стовпчиків прочитайте назву числа, яке вказує, скільки хвилин бобер може знаходитися під водою.
Відповідь: 5хвилин.
2 ведучий. На цьому перший тур закінчився. Послухаємо з вами вірш Григорія Бойка “Граматика”
Учень. На братика Кіндратика
розгнівалась граматика.
Погані в нього справи –
Не зна Кіндратик правил.
Та ще й сказав усім
товаришам своїм:
-Люблю я математику
І не люблю граматику!
І ось Кіндрат ледачий
рішати став задачу.
Він розв’язати вміє
і першу, й другу дію.
Та як же, інтересно,
це написать словесно?..
Не вміє він писати,
ні рішень будувати,
і зовсім невідомо,
куди поставить коми?..
Не знаючи граматики,
не втнеш і математики!
2 ведучий. Починаємо другий тур, який називається
“Чи знаєте ви?”
Найбільша тварина на землі – африканський слон. Взнати висоту і довжину тіла (в сантиметрах) африканського слона і його масу (в кілограмах).
125-60 →65×100→6500; (125·4=500)-(125+25=150)→350см; (65·5=325)+(65+60=125)→450см;
(6500-2000=4500)+(6500-5000=1500)→6000кг.
Відповідь: висота – 350см, довжина – 450см, маса – 6000к.
1 ведучий. На цьому другий конкурс завершився. Давайте з вами послухаємо вірш Степана Олійника “Ледар - брехунець”.
Учениця. Просить матуся Миколу:
- Синку, внеси мені дров!.. -
Ледар скрививсь і про школу
Мамі нагадує знов:
- В мене уроків багато,
Сила задач і письма… –
З п’ятого поверху мати
Йде до сарая сама.
Дров узяла вона в’язку,
Йде, спочива, що не крок:
Робить синочкові ласку,
Хай тільки вчиться синок.
Вийшла, звалила додолу
В’язку важкеньку сама.
Зве на хвилинку Миколу –
Дома Миколи… нема!
Раз погукала і вдруге.
Де він?.. І стала на мить:
“Певно, подався до друга,
Вдвох щоб задачі робить”
Зовсім не так! Бо Микола
Вже верховодив у грі:
Бив з хлопчиками футбола
В третім, сусіднім дворі.
А як стемніло – з’явився:
- Їсти давайте мені і
Сильно я, – каже, – стомився.
Дуже задачі трудні.
…Ранок. Іде він у школу
Й жде випадкових „удач”.
Вчитель питає Миколу:
- Чом не зробив ти задач?
Чом не зробив, я питаю?.. –
Встав брехунець, пробачивсь:
- Я не зробив, бо з сарая
Дрова для мами носив…
Діти, чекає Миколу
Дуже поганий кінець.
Тож не робіть ви ніколи,
Так, як оцей брехунець!
1 ведучий. Починаємо третій тур, який називається
“Хочу все знати”
На земній кулі проживають птахи – які безпомилково складають прогноз погоди на літо. Назву цих птахів зашифровано прикладами. Застосовуючи спосіб послідовного ділення, знайдіть частки:
450:18; 315:15; 420:28; 360:8; 2100:15; 600:25; 425:25; 490:14
Замінюючи частки буквами, ви прочитаєте назву птахів – метеорологів.
450:18=25;
315:15=21;
420:28=15;
360:8=45;
2100:15=140;
600:25=24;
425:25=17;
490:14=35.
Відповідь: фламінго.
- Фламінго з піска будують гнізда в формі зрізаного конуса, в верхній основі роблять заглиблення, в яке відкладають яйця. Висота гнізда залежить від того, яким буде літо: сухим чи дощовим, тоді гнізда будуються високими, щоб їх не могла затопити вода, якщо сухим – то більш низькими.
2 ведучий. На цьому третій тур завершено. Давайте знову послухаємо вірш Григорія Бойка “Все робимо своїми руками”
Учень. Прохає бабусю Ганнуся:
- Погладь мені галстук, бабусю!
- Сама ж ти що маєш робити?
- А я буду вірша учити.
- Ну вчи. Коли вивчеш, як слід,
На столик поставиш обід.
- Хай мама обід приготує:
На збір піонерський спішу я.
- Яка ж у вас буде програма?
- “Все робим своїми руками!”
- І що ж ти покажеш на зборі?
- Я буду співати у хорі
І вірш прочитаю з програми:
“Все робим своїми руками!”
2 ведучий. Починаємо четвертий тур, який називається
“Відгадай”
1.Який із названих звірів найбільший і найсильніший?
Леопард – 0,9; Гепард – 9,9; Тигр – 2,8; Рись – 1,24.
Перевірте свою здогадку виконанням слідуючого завдання.
Обчисліть добуток 28 · 34. Використовуючи одержаний результат, запишіть значення виразів, не виконуючи вказаних в них дій:
2,8 · 3,4; 28 · 0,34; 952 : 34; 95,2 : 2,8; 9,52 : 3,4; 280 · 3,4
Найменше із одержаних значень підкаже вам відповідь на запитання.
9,52; 9,52; 28; 34; 2,8; 952
Відповідь: тигр.
- Тигр – найбільший і найсильніший із названих звірів. Ударом лапи він може завалити оленя, лося, перепливти з убитим кабаном бурхливу річку.
2. “Я по Росії протікаю, я всім відома, але коли до мене докласти букву з краю, своє значення я втрачаю і птахом стаю тоді”. Відповідь зашифрована парами чисел. Замініть кожну пару чисел буквою.
Відповідь: іволга.
1 ведучий. На цьому четвертий тур завершений. Послухаємо з вами вірш Євгена Бандуренка “Дуже хочуть тишини”
Учениця. Прісі, Павлики, Парасі…
Сорок душ сидять у класі,
Дуже хочуть тишини.
І тому весь час звучить:
“Тихо!” “Тихше!” , “Замовчіть!”
- Тихо! Тихше! Ну, тихіш! -
Гриць горлає і Тиміш,
Репетує на весь клас
І Парася, і Панас,
Зоя Олю оклика,
Оля – Прісю і Панька…
Ну й повір, що всі вони
Справді, хочуть тишини!
1 ведучий. Починаємо п’ятий тур, який називається
“Це цікаво знати”
1. На островах Тихого океану живуть черепахи – гіганти. Вони такої величини, що діти можуть кататися, сидячи у них на панцирі.
Дізнатися назву найбільшої в світі черепахи допоможе слідуюче завдання.
Відповідь: дермохеліс.
2. З тварин довше всіх живе черепаха. Вам пропонується програма для обчислення тривалості життя черепахи. Якщо ви вірно виконаєте всі команди програми, то дізнаєтесь, скільки років живе черепаха.
„КОД”: 1 – додавання; 2 – віднімання; 3 – множення; 4 – ділення; 5 – зупинка.
№7
|
№8
|
№9
|
№10
|
№11
|
№12
|
№13
|
№14
|
№15
|
№16
|
№17
|
6,56
|
0,736
|
4,8
|
2,464
|
172,8984
|
4,36
|
|
|
|
|
|
0,736+2,464=3,2; 4,8:3,2=1,5; 6,56·4,36=28,6016; 28,6016-1,5=27,1016; 172,8984+27,1016=200
Вказівка. Перша цифра в записі команди «код» арифметичної дії, три інших числа номери ячеєк пам’яті. Команда 1-8-10-13 означає: „Додати числа з ячеєк з номерами 8 і 10, суму записати в ячейку з номером 13”
Відповідь: 200 років.
3. Черепаха – дермохеліс дуже добре плаває, її кінцівки перетворилися в ласти. З панциря черепахи роблять прикраси, а яйця і м’ясо іде в їжу.
Розв’яжіть рівняння – і ви дізнаєтесь масу черепахи – дермохеліс (в кілограмах)
8 · х – 3683 = 1117
8х=4800, х=600
Відповідь: маса 600кг.
2 ведучий. П’ятий тур завершено. Послухаємо ще один вірш Євгена Бандуренка „Невдалі лови”
Учень. Всі діти слухають урок,
Понаставляли вуха,
І тільки Петрик при вікні
Учителя неслуха.
Бо поглядає у вікно,
Бо лине він думками
На берег Бугу, де сидять
Рибалки із вудками.
Вже й сам він вудку закида
Із берега крутого,
Та раптом вчитель підійшов
І запитав у нього:
- Ану-бо, мрійнику, скажи,
Про що тут ішла мова? –
І Петрик – пик, і Петрик – мик,
Не вимовить ні слова.
Збиравсь піймати карася,
А чи бодай плотицю,
А упіймав він замість них
В щоденник одиницю…
2 ведучий. Починаємо шостий тур, який називається
„Чи знаєш ти загадки?”
„Правда, діти, я хороший, на великий мішок схожий. По морям в минулі роки обганяв я параходи.” Хто ж я ?
Розв’яжіть приклади:
На питання всіх прикладів дані букви. Тільки відповідь узнайте – і загадку відгадайте
Відповідь: дельфін.
Підбиваються підсумки за всі тури. Визначаються переможці. Нагородження.
|