Математичні змагання між учнями 6 класів
Мета: перевірити знання, уміння та навички з математики, спонукати до самостійної роботи; перевірити загальний рівень ерудиції; розвивати пізнавальну активність учнів, пам’ять, уміння аналізувати та логічно мислити, творчу та розумову активність, упевненість у власних силах; сприяти гармонійному розвитку особистості учня; виховувати взаємоповагу, культуру поведінки; формувати стійкий інтерес до математики.
Форма проведення: гра
Обладнання: роздатковий матеріал, папір, ручки, картки із завданнями, таблиця для занесення результатів гри, «золоті» медалі, грамоти, плакати з висловами про математику.
Місце проведення: кабінет математики.
Хід заходу
- Організація початку заходу.
Учень 1. Всім, хто навчає Математику!
Учень 2. Всім, хто вивчає Математику!
Учень 3. Всім, хто любить Математику!
Учень 4. Всім, хто ще не знає, що може любити Математику!
Учень 5. Присвячується наш «Щасливий випадок»
Учень 6. Сьогодні будем, друзі, з вами
Царицю всіх наук вітати.
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвати.
Учень 7. Наук у світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знати,
Щоб Всесвітом оволодіти.
Учень 8. До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочем:
Наш математиці уклін!
Учень 9. До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочем:
Наш математиці уклін!
Учень 10. Ширше двері відчиняйте
Розуму й кмітливості.
Ви старанність проявляйте
Й максимум сміливості!
Ведучий. У грі беруть участь 3 класи, у кожній команді по 5 учнів. Команди покажуть свій розум та спритність, кмітливість. Отже, 6-А клас представляють (називаються імена учнів,у кожного учня прикріплена етикетка з його ім’ям), 6-Б…, 6-В… Розпочинаємо гру.
- Конкурс «Шифруємо»
Роздаються завдання кожній команді. Команда, яка швидше виконала завдання отримує 3 бали, друга – 2 бали, третя – 1 бал.
- Конкурс «Вершина точних відповідей»
Командам зачитуються по 12 запитань. Вони повинні швидко і вірно на них відповідати, дається до 10 с на обдумування, якщо не знають відповіді, то говорять: «Далі». Кожна правильна відповідь 1 бал.
Запитання для І команди:
- Назвіть найбільше двоцифрове число, що ділиться на 5 (95)
- Якщо один із двох множників дорівнює 56, а їх добуток 5,6 , то чому дорівнює другий множник? (0,1)
- Операція, обернена до дії множення. (Ділення)
- Скільки буде 7 – 49. (–42)
- Сота частина число. (Відсоток)
- Що більше 10 чи –210 ? (10)
- Два числа, добуток яких дорівнює 1. (Взаємно-обернені)
- Якщо сума двох чисел дорівнює 7,5 і один із доданків 3,2, то чому дорівнює другий доданок? (4,3)
- Назвіть дію з десятковими дробами, під час якої числа слід записувати одне під одним, не звертаючи уваги на кому. (Множення)
- Чому дорівнює модуль числа 10,2? (10,2)
- Чому дорівнює округлене до десятих значення числа 15, 73? (15,7)
- Назвіть число, більше за 3,5 і менше за 3,7. (3,6)
Запитання для ІІ команди:
- Яку дію застосовують у математиці, щоб визначити, на скільки одне число менше від другого? (Віднімання)
- Якщо один із двох множників дорівнює 6,7 , а їх добуток 67, то чому дорівнює другий множник? (10)
- Рівність двох відношень (Пропорція)
- Скільки буде –48 + 8? (–40)
- Операція обернена до операції ділення? (Множення)
- Що більше –125 чи 20? (20)
- Як називається властивість, яка дає змогу переставляти місцями доданки? (Переставна)
- Якщо сумою двох чисел є число 8,6 і один з доданків дорівнює 6,2 , то чому дорівнює другий доданок? (2,4)
- Під час якої дії в обох числах кома переноситься на стільки десяткових знаків, щоб одне з них стало натуральним числом? (Ділення)
- Чому дорівнює модуль числа –3,5? (3,5)
- Назвіть число, більше за 5,6 і менше за 5,8. (5,7)
- Чому дорівнює округлене до десятих значення числа 18,46? (18,5)
Запитання для ІІІ команди:
- Як називаються числа, які мають тільки один спільний дільник? (Взаємно прості)
- Якщо один із двох множників дорівнює 3,4 , а їх добуток 340, то чому дорівнює другий множник? (100)
- Знак, що позначає число? (Цифра)
- Скільки буде –6 – 30 ? (–36)
- Операція, обернена до операції додавання. (Віднімання)
- Що більше 0 чи –300 ? (0)
- Як називається властивість, яка дає можливість переставляти місцями множники? (Переставна)
- Якщо сумою двох чисел є число 9,9 і один з доданків дорівнює 6,3 , то чому дорівнює другий доданок? (3,6)
- Відрізок, який сполучає будь-яку точку кола з його центром? (Радіус)
- Чому дорівнює модуль числа –7,7? (7,7)
- Назвіть число, більше за 7,2 і менше за 7,4. (7,3)
- Чому дорівнює округлене до десятих значення числа 13,29? (13,3)
- Конкурс «Заморочки з бочки»
По черзі команди витягують з мішечка номер запитання. Ведучий зачитує завдання яке йде під тим номером і команда дає відповідь, за кожну правильну відповідь 1 бал.
- Щоб записувати числа
Чітко, правильно і стисло,
Щоб ці числа прочитати,
Точно все підрахувати,
Розгадати шифри,
Нам потрібні… .(цифри)
- Чисел натуральних в світі є багато,
З них число найбільше не можна назвати.
Найменше ж знати всім годиться,
І це, звичайно, … .(одиниця)
- На число це, знайте діти,
Заборонено ділити.
Проте множити – чудово,
Зразу відповідь готова.
Не роби собі проблем,
Обережно будь з… ! (нулем)
- Їх в підручнику багато,
Кожну треба розв’язати.
І не будьте ви ледачі
Та розв’язуйте … . (задачі)
- По ній довго можна йти,
Кінця-краю не знайти.
І початку теж нема, бо ця лінія – … . (пряма)
- Щоб довжини виміряти,
Інструмент цей треба мати.
Як будуємо пряму –
Цей же прилад я візьму.
Вийде не пряма, а змійка
Як загубиться … . (лінійка)
- В навчанні нам допомагає,
Про числа він розповідає,
Відрізки, формули, кути…
Його нам треба берегти.
Повинен знати кожний учень:
Наш друг і помічник – … . (підручник)
- Є у кола вірний друг
Називається він … . (круг)
- Гострий кут він переріс,
До тупого не доріс,
Як відомо кут такий
Називається … . (прямий)
- 10 яблук мав Данило
І рум’яних і красивих
Якщо 2 із них він з’їсть
То залишиться їх … . (не 6, а 8)
- Думає вправно твоя голова
П’ять плюс один, ти
отримуєш … .(не 2, а 6)
- Добре знає наша Іра,
Що два більше, ніж … . (не 4, а 1)
- Конкурс «Гонка за лідером»
Ведучий читає запитання. Команда повинна швидко і вірно відповідати, якщо не знають, то кажуть: «Далі». За кожну правильну відповідь 1 бал. Даються три конверти: червоний, зелений, синій. Першою вибирає колір команда, яка має найменше балів, потім друга – по балах і останній конверт залишається команді з найбільшою кількістю балів.
Запитання з червоного конверта:
- Найбільше ціле від’ємне число? (–1)
- Як називаються числа, якими ми користуємось для лічби предметів? (натуральні)
- Два дійсних числа, сума яких дорівнює нулю (протилежні)
- Як у математиці називають знак віднімання? (мінус)
- Як називається дріб, у якого чисельник менший від знаменника? (правильний)
- Результат дії ділення. (частка)
- Одиниця вимірювання кутів. (градус)
- Як називається дріб записаний за допомогою коми? (десятковий)
- Що більше від’ємне число чи нуль? (нуль)
- Чи може модуль бути числом від’ємним? (ні)
- Чи є число 1 простим? (ні)
- Чому дорівнює модуль числа 0 (нуль)? (нулю)
- Площа якої фігури обчислюється за формулою S= r2. (кола)
Запитання з зеленого конверта:
- Назвіть найбільше натуральне число. (такого не існує)
- Чому дорівнює сума протилежних чисел? (нулю)
- Що більше третина чи половина? (половина)
- Який дріб завжди менший від 1? (правильний)
- Скільки дільників у числа 0? (безліч)
- Результат дії віднімання. (різниця)
- Де записують знаменник дробу: над дробовою рискою чи під нею? (під нею)
- Число 0 – ціле чи натуральне? (ціле)
- Як називають дріб записаний за допомогою риски? (звичайний)
- Чому дорівнює модуль додатного числа? (додатному числу)
- Відрізок, який сполучає дві точки кола і проходить через його середину? (діаметр)
- Що більше додатне число чи нуль? (додатне)
- Площа якої фігури обчислюється за формулою S= a2. (квадрата)
Запитання з синього конверта:
- Чи належить нуль до натуральних чисел? (ні)
- Як у математиці називають знак додавання? (плюс)
- Найменше просте число. (2)
- Яке число є більшим додатне чи від’ємне? (додатне)
- Як називається натуральне число, що має тільки два дільники? (просте)
- Яке найменше натуральне число? (1)
- Результат дії додавання. (сума)
- Відстань від початку відліку до даної точки. (модуль)
- Як називається звичайний дріб, у якого чисельник більший від знаменника? (неправильний)
- Число протилежне від’ємному числу. (додатне)
- Відрізок, що сполучає будь-які дві точки кола. (хорда)
- Чому дорівнює модуль від’ємного числа? (додатному, протилежному)
- Площа, якої фігури обчислюється за формулою S=ab? (прямокутника)
- Конкурс «Веселий кросворд»
Кросворд однаковий для всіх команд. Кожної команді лежить роздається кросворд. Ваше завдання: відгадати слова і вписати їх в сітку кросворду. Та команда, яка впорається із завданням швидше отримує 3 бали, друга – 2 бали і остання – 1 бал.
- ПРЯМИЙ – ИЙ + О + КУТ+ НИК
- ЧИСЛО – ЛО + ЕЛЬ + НИК
- РІВНЕ – Е + ЯНА – А + НЯНЯ – НЯ
- ДОДАТИ – ТИ + НОК
- МНОЖЕННЯ – ЕННЯ + НИК
- ЦИФЕРБЛАТ – ЕРБЛАТ + РА
Відповідь:
Учень 1. За хвилиною хвилиниПідведення підсумків гри
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуй нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?
Учень 2. Всі команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що всі – молодці!
Учень 3. Тож прийміть від нас напам’ять
Ці медалі «золоті»
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті.
Підводяться підсумки гри. Визначається команда переможець. Нагородження грамотами і медалями.
|