Тема: Подорож у Королівство Математики.
(Розв‘язування вправ на повторення за курс 6-го класу)
Мета: в ігровій формі поглиблювати й систематизувати знання та вміння учнів, набуті на уроках математики на обчислення виразів з десятковими і звичайними дробами, на знаходження НСК чисел, знаходження невідомого числа пропорції, знаходження виразів та розв’язування задач на складання рівнянь; розвивати кмітливість, упевненість у власних силах, уважність, через застосування ігрових моментів активізувати мислення; сприяти появі інтересу до вивчення предмета.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Форма проведення: урок-подорож
Обладнання: ноутбук, проектор, слайдові презентація із використанням анімацій, листки із координатною площиною.
Хід уроку
- Організаційний момент.
Клас об’єднано в 6 команд (4 – 5 учнів). В кожній команді вибрано головного. Кожен капітан команди протягом уроку ще й спостерігає за роботою кожного учня, щоб в кінці уроку його оцінити.
- Повторення та систематизація вмінь учнів.
- Учні, сьогодні на уроці ми з вами повторимо важливі теми, вивчені в цьому навчальному році. Для цього давайте відправимось у подорож, у незвичайний світ – світ Математики. Це чудовий і казковий рай, де живуть числа, фігури і дії над ними.
Щоб справитись з нашими завданнями нам потрібно пройти 6 королівств, щоб дістатися до істини, до Цариці Математики. Про математику є безліч крилатих чудових висловів. Одне з них
Хто ж написав цей вислів? Відповідь на це запитання ми зможемо знайти в Королівстві цариці Математики. Потрапити в кожне королівство проста річ, та вийти з нього ви зможете лише тоді, коли виконаєте завдання цього королівства, що і стане перепусткою в подальшу подорож.
Що ж, щасливої подорожі!
І ми попадаємо в Палац короля Дробу.
Тут потрібно розв‘язати приклад з дробами десятковими і звичайними (появляється приклад).
Один учень іде до дошки
Наша подорож продовжується і ми потрапляємо в палац Королеви Пропорції.
І знову, щоб вийти з цього палацу нам потрібно розв‘язати таку пропорцію (відкривається приклад).
Один учень розв‘язує пропорцію на закритій дошці. Потім весь клас перевіряє свій розв‘язок з дошкою.
Слідуючий палац куди ми потрапляємо – це палац Короля Модуля
І знову щоб вийти з палацу потрібно розв‘язати таке рівняння (появляється рівняння)
Один учень розв‘язує на закритій дошці, потім клас перевіряє за дошкою.
Продовжуємо подорож і ми в палаці короля раціональних чисел.
Потрібно порівняти числа.
Учні розв‘язують самостійно. Потім перевіряють виконання. На презентації відкриваються правильні відповіді.
Ми продовжуємо подорож і потрапляємо на таку чудову галявину.
Давайте з вами на цій галявині відпочинемо. (Чути звуки природи). Закрили всі очі і уявляємо собі що ми лежимо на травичці, чути співи пташок, звуки природи. Набралися сил, перепочили і можемо знову подорожувати.
Отже наша подорож продовжується і ми дійши до палацу королеви рівнянь.
Тут нам королева задала таку задачу, яку нам потрібно розв‘язати, як ви вже здогадалися, за допомогою рівнянь. (відкривається задача).
Один учень розв‘язує задачу біля дошки.
І ще один палац – це палац короля Координата.
Тут вам потрібно розгадати фігуру, яка зашифрована координатами точок.
Роздають кожній команді листочки з завданнями. На листочках зображена координатна площина і написані координати точок, за якими потрібно побудувати фігуру. Коли учні побудують, на дошці розкривається малюнок, який мали отримати
- Бачите, який чудовий літак ми отримали. Якщо подивитися на нього то можна побачити симетрію. Все ж таки можна і в математиці малювати малюнки.
Вам на домашнє завдання була дана творча домашня робота. Вам потрібно було побудувати за допомогою системи координат різні малюнки і ви добре впоралися. На дошці виставка ваших малюнків.
І на кінець ми потрапляємо в чудовий палац – це королівство цариці Математики.
Яке було наше завдання? Дізнатися хто ж сказав вислів. (відкривається вислів і автор). Це Микола Іванович Лобачевський.(коротко про нього у презентації)
Виявляється, для того, щоб мандрувати, просто необхідно знати математику. В подорожі ви стали дружніми і просто цікаво і весело провели час у чарівному світі математики.
Командири команд оцінюють кожного учня своєї команди. Учитель за необхідності коригує оцінки. Підсумок уроку.
Cкачати матеріали уроку:
|