ТЕМА: Підсумковий урок по темі "Круглі тіла"
МЕТА: Повторити навчальний матеріал з теми; розвивати навички використання теоретичного матеріалу до розв’язування задач, сприяти розвитку уваги, кмітливості, логічного мислення та уяви.
ОБЛАДНАННЯ: Картки із завданнями.
Картки із формулами (3 комплекти).
ТИП УРОКУ: Урок узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок учнів.
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: Урок-КВК.
ХІД УРОКУ
На дошці написиний вислів:
Математика - найдавніша з усіх наук, проте вона залишається наукою вічно молодою, яка бурхливо розвивається... все ширше розвиває свої зв’язки не тільки з природничими, а й з найрізноманітнішими галузями людської діяльності. М.В.Келдиш
Учитель. Сьогодні у нас підсумковий урок по темі „ Круглі тіла”. Він пройде у незвичайній формі. Ми проведемо урок-КВК. Журі будуть всі присутні вчителі.
Зараз познайомимося з командами.
( Команди формуються зазделегідь. Обирається капітан команди, назва команди.Виготовляється емблема.)
Перша команда. ( Виходить капітан)
- Рекомендуєсь я - Квадрат.
Усяку площу міряю підряд.
Та маю я чотири сторони,
Усі однаковісінькі вони.
Друга команда.
Мороки завдавати не боюся Дорослим і малим.
Якщо однакові всі сторони мої - І я тоді рівносторонній.
Як будуть різні всі вони - Тоді і я різносторонній.
Як рівні тільки два боки,
То рівнобедреним я звуся.
Третя команда.
- Про мене всім відомо здавна,
Чотири сторони, а з них
Дві довші, а дві коротші,
Кути ж мої усі прямі.
Учитель. З командами ми познайомилися. Тепер розпочинаємо наш урок-КВК.
Перший конкурс „Естафета”.
( Завдання для кожної команди записані на картках, які складені одна на одну на краю стола. За сигналом вчителя перші учні з кожної команди підходять до столу, беруть верхню картку, записують завдання на дошці і розв’язують його. Після цього, хто скоріше розв’яже, той зачитує умову, пояснює розв’язання і передає естафету іншим учням. Кожен учень може принести команді 2 бали. За правильністю розв’язань слідкує журі, відразу оцінює роботу. Учнів, які підуть до дошки обирає вчитель.)
Завдання для першої команди.
1. Обчислити об’єм циліндра, якщо його висота дорівнює 10 см, а радіус основи 5 см. ( 3,14).
2. Обчислити повну поверхню циліндра, радіус якого дорівнює 3 м, а висота 7 м . ( 3)
3. Назвати заштриховану частину круга на мал.1 і геометричну величину АВ на мал.2.
Завдання для другої команди.
1. Обчислити оь’єм конуса, якщо його висота дорівнює 15 см, а радіус основи 4 см. ( 3,14).
2. Обчислити площу повної поверхні конуса, радіус основи якого 0,8 дм, висота - 0,6 дм і твірна - 10 см. ( 3 ).
3. Назвати заштриховану частину круга на мал.1 і геометричну величину ОВ на мал.2..
Завдання для третьої команди.
1. Знайти об’єм кулі, якщо радіус дорівнює 6 дм. ( 3,14 ).
2. Знайти площу сфери, якщо радіус дорівнює 3дм.( 3,14).
3. Назвати заштриховану частину круга на мал.1 і геометричну величину ВС на мал.2.
Другий конкурс „ Конкурс капітанів ”
Пропонуються три карточки із завданнями. Капітани по черзі витягують карточки і біля дошки розв’язують задачі. Команди на місцях розв’язують ці задачі.
Завдання для капітанів.
1. В квадраті, доажина сторони якого 4 см, вирізали два круги, діаметри яких дорівнюють 2 см. Знайти площу заштрихованої частини фігури.
2. Знайти площу заштрихованої частини фігури, якщо а = 1,2 см , b = 2,4 м , діаметр кола дорівнює 3,4 см.
3. В квадраті, довжина сторони якого 5,4 см вирізали круг діаметром 4 см та квадрат зі стороною 1,8 см. Знайти площу заштрихованої фігури.
Капітани також повинні пояснити як розв’язуються такі задачі, можуть принести команді по 4 бали.
Третій конкурс „Щасливий випадок ”
Командам роздається 1 комплект карток із формулами:
С = 2r =d; S = r2; S = 4r2 ; S = 2r2 + 2rh;
V =r2 h; S=rl+r2
Камандам пропонується по 8 запитань, на які потрібно швидко відповідати. Правильна відповідь оцінюється 1 балом.
Запитання для першої команди.
- Частина площини яка обмежена колом. / Круг /
- Відрізок, що сполучає дві точки кола. / Хорда /
- Відрізок, що сполучає дві точки поверхні кулі і проходить через її центр. / Діаметр кулі /
- Назвати формулу, за допомогою якої обчислюється довжина кола. / C = 2r =d /
- Назвати формулу, за допомогою якої обчислюється площа поверхні конуса./ S=rl+r2 /
- Назвати формулу, за допомогою якої обчислюється об’єм кулі. / /
- Знайти радіус кола довжина якого дорівнює 314 см. / 50 см /
- Якою фігурою можна замінити бічну поверхню циліндра? / Прямокутником /
Запитання для другої команди.
- Хорда, що проходить через центр кола. / Діаметр /
- Частина круга, обмежена хордою і дутою. / Сегмент /
- Відрізок, що сполучає вершину конуса з точкою кола основи. / Твірна /
- Що означає число ? / Відношення довжини кола до діаметра /
- Назвати формулу, за допомогою якої обчислюється об’єм циліндра. / V =r2 h / /
- Назвати формулу, за допомогою якої обчислюється площа круга. / S = r2 /
- Знайти площу круга, якщо радіус дорівнює 1. / 3,14 /
- Якою фігурою можна замінити бічну поверхню конуса? / Трикутником /
Запитання для третьої команди.
- Фігура, яка складається з усіх точок площини, рівновіддалених від даної точки. / Коло /
- Відстань від точок кола до його центра. / Радіус /
- Частина круга, обмежена двома радіусами і дугою. / Сектор /
- Назвати формулу, за допомогою якої обчислюється площа поверхні циліндра. / S = 2r2 + 2rh /
- Назвати формулу, за допомогою якої обчислюється об’єм конуса. / /
- Назвати формулу, за допомогою якої обчислюється площа поверхні кулі / S = 4r2 /
- Знайти довжину кола, якщо радіус дорівнює 1. / 6,28 /
- Чи можна круг перетворити в рівновелику прямолінійну фігуру ? / Ні /
Підводиться підсумок уроку.
Учні, які відповідали на уроці відповідно оцінюються
|