Сайт вчителя математики Козуб Оксани Олександрівни
Неділя, 05.05.2024, 11:36
Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Алгебра [5]
Геометрія [3]
Конспекти уроків [9]
Календарно-тематичне планування [1]
Позакласна робота [3]
Класному керівнику [6]

Вхід на сайт


Пошук

Міні-чат

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » Файли » Конспекти уроків

    Розв’язування вправ на використання теореми Вієта (8 клас)
    29.11.2015, 13:37

    Тема: Розв’язування вправ на використання теореми Вієта.

    Мета: формувати навички використання теореми Вієта і теореми, оберненої до теореми Вієта, до розв’язування вправ; узагальнити знання про квадратні рівняння і удосконалити обчислювальні навички, вміння працювати з тестами; стимулювати мислення учнів; виховувати самостійність.

    Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь, навичок учнів.

    Обладнання: картки із завданнями, мультимедійний проектор, комп’ютери.

     

    Хід уроку

    І. Актуалізація опорних знань.

    1. Повторення вивченого матеріалу.

    Проводиться у тестовій формі за комп’ютерами.

    І варіант.

    1. Яке рівняння називається квадратним?
    1. Рівняння виду ах2+bх+с = 0, де х – число, а, b і с – змінні, причому а ≠ 0.
    2. Рівняння виду ах2+bх+с = 0, де х – змінна, а, b і с – числа, причому а ≠ 0.
    3. Рівняння виду ах2+bх+с = 0, де х – змінна, а, b і с – числа.

     

    1. Яке рівняння називається зведеним?
    1. Рівняння виду ах2+bх+с = 0, в якому а = 1.
    2. Рівняння виду ах2+bх+с = 0, в якому b = 1.
    3. Рівняння виду ах2+bх+с = 0, в якому с = 1.

     

    1. Скільки розв’язків має квадратне рівняння, якщо D > 0?

    1) один;                2) два;               3) жодного.

     

    1. Скільки розв’язків має квадратне рівняння, якщо D = 0?

          1) один;                2) два;               3) жодного.

     

    1. Яке з даних рівнянь є квадратним?

    а) 7 + 8√3 = х2;             б) 3/х + 2х – 1 = 0;                в) х2 – 3х = 9;                г) -6х2 + 4/х2 – 3 = 0.

     

    1. Яке з цих рівнянь є неповним квадратним?

    а) х2 – 1 = 0;         б) 6х2 + 3х = 1;            в) 3х2 – 7х = 0;             г)  6х2 = 1/х

     

    1. Розв’язавши рівняння х2 – 5х – 6 = 0, отримали відповідь:

    а) коренів немає;           б) 3 і -2;              в) 2 і 3;              г) 6 і -1.

     

    1. Для якого з рівнянь корені від’ємні?

    а) х2 – 5х + 6 = 0;          б) х2 + 7х + 12 = 0;          в) х2 – 6х – 7 = 0;           г) х2 + х – 6 = 0.

     

    1. Для якого з рівнянь коренями є числа 5 і -1?

    а) х2 – 5х + 5 = 0;          б) х2 + 4х – 5 = 0;          в) х2 – 4х – 5 = 0;           г) х2 – 6х + 5 = 0.

     

    1. Розв’язком неповного квадратного рівняння 7х2 – 42х = 0 є:

    а) х = 0, х = 6;          б) х = 0;             в) х = 6;             г) х = -6

     

     

    ІІ варіант.

    1. Яке рівняння називається неповним квадратним?
      1. Рівняння виду ах2+bх+с = 0, в якому  а = 0 і b = 0.
      2. Рівняння виду ах2+bх+с = 0, в кому b = 0 або с = 0.
      3. Рівняння виду ах2+bх+с = 0, в якому а = 0 або с = 0.

     

    1. У квадратному рівнянні дискримінант дорівнює:?

    1) D = b2 + 4ac;       2) D = b – ac;        3) D = b2 – 4ac;             4) D = k2 – ac.

     

    1. Скільки розв’язків має квадратне рівняння, якщо D < 0?

    1) один;                2) два;               3) жодного.

     

    1. Теорема Вієта:
      1. Сума коренів зведеного квадратного рівняння дорівнює першому коефіцієнту, взятому з протилежним знаком, а їх добуток – вільному члену;
      2. Сума коренів зведеного квадратного рівняння дорівнює другому коефіцієнту, взятому з протилежним знаком, а їх добуток – вільному члену;
      3. Сума коренів квадратного рівняння дорівнює другому коефіцієнту, взятому з протилежним знаком, а їх добуток – вільному члену;
      4. Сума коренів зведеного рівняння дорівнює другому коефіцієнту, а їх добуток – вільному члену;

     

    1. Яке з даних рівнянь є квадратним?

    а) 2√3 – х2 = 5;             б) 6х – 5 = х2;                в) 2/х2 + 7 = 0;                г) 5х3 – 2х + 1/х = 0.

     

    1. Рівняння х2 – 4х + 4 = 0 має коренів:

    1) один;                2) два;               3) жодного;                    г) безліч.

     

    1. Якщо у рівнянні х2 + kх + 4 = 0 один з коренів дорівнює 2, то k дорівнює:

    а) 2;           б) 4;              в) 8;              г) -4.

     

    1. Для якого з цих рівнянь коефіцієнти а = 1, b = -2, с = -1 названі правильно:?

    а) 2х2 – х + 1 = 0;          б) -2х – 1 + х2 = 0;          в) 1 – 2х + 2х2 = 0;           г) 4х2 – 7х +1 = 0.

     

    1. Для якого з рівнянь корені додатні?

    а) х2 + 5х + 6 = 0;          б) х2 + 3х – 4 = 0;          в) х2 – 5х + 6 = 0;           г) х2 + 2х – 8 = 0.

     

    1. Розв’язавши неповне квадратне рівняння 2х2 – 8 = 0, отримали:

    а) 2 і -2;          б) 4;             в) 2 і 4;             г) -2.

     

     

    2. Перевірка домашньої роботи.

    Правильна віповіь написана на дощці

     

    3. Робота на карточках.

     4 учні за партами.

     Завдання: Розв’язати квадратне рівняння:

       1) х2 + 8х + 7 = 0;          2) х2 – 9х + 8 =0;             3) х2 – 10х + 25 = 0;           4) х2 – 9 = 0.

     

    4. Робота біля дошки. (2 учні)

    • язати рівняння:

        1. 3х2 + 6х = 0;                     2. х2 – 7х + 6 = 0.

     

     

    ІІ. Оголошення теми та мети уроку.

     Тема нашого уроку „Розв’язування вправ на використання теореми Вієта.” На минулому уроці ми вивчили теорему Вієта і теорему, обернену до теореми Вієта, а на цьому уроці повинні навчитися розв’язувати вправи з використанням цих двох теорем, і узагальнити знання про квадратні рівняння.

     

     

    1. Робота з комп’ютером.

     

     1.1. Робота в групах.

    Клас ділиться на 3 групи.

     

    Слайд 1. Розв’язати зведене квадратне рівняння  за теоремою Вієта:

    1. x2 – 7x + 12 = 0;
    2. x2 + 8x + 7 = 0;
    3. x2 + 3x – 10 = 0.

    Слайд 2. Відповіді:

    1. x1 = 3,   x2 = 4;
    2. x1 = -7,   x2 = -1;
    3. x1 = 2,   x2 = -5.

     

    1. лайд 3. Знайти суму і добуток коренів рівняння:
    1. 3x2 – 5x +2 = 0;
    2. 1/2x2 + 3/2x – 4 = 0;
    3. 4x2 – 10x – 6 = 0.

    Слайд 4. Відповіді:

    1. p = 5/3,   q = 2/3;
    2. p = 3,   q = 8;
    3. p = 2,5,   q = -1,5.

     

    1.2. Робота в парах.

     

    Слайд 5. Скласти квадратне рівняння за сумою і добутком коренів:

    1. p = -5,   q = 4;
    2. p = 8,   q = -4;
    3. p = 9,   q = 0;
    4. p = 0,   q = 2.

     

    На карточках:

    1. p = 11,   q = -6;
    2. p = 3,   q = 7;
    3. p = 1,   q = 1;
    4. p = -5,   q = -14.
    5. p = -3,   q = 3.

     

    Слайд 6. Відповіді:

    1. x2 + 5x + 4 = 0;
    2.  x2 – 8x – 4 = 0;
    3.  x2 – 9x = 0;
    4. x2 + 2 = 0.

     

     

    1. x2 – 11x – 6 = 0;
    2.  x2 – 3x + 7 = 0;
    3.  x2 – x + 1= 0;
    4. x2 + 5х – 14 = 0.
    5. x2 + 3x + 3 = 0;

     

    Слайд 7. Скласти квадратне рівняння за даними коренями:

    1. x1 = 1,  x2 = 3;
    2. x1 = -8,  x2 = 5;
    3. x1 = -17,  x2 = -1;
    4. x1 = 1-√6,  x2 = 1+√6

     

    На карточках :

    1. x1 = -12,  x2 = 1;
    2. x1 = 11,  x2 = -8;
    3. x1 = -3,  x2 = -9;
    4. x1 = 4,  x2 = -6;
    5. x1 = -2,  x2 = 2.

    Сайд 8. Відповіді:

    1. x2 – 4x + 3 = 0;
    2. x2 + 3x – 40 = 0;
    3. x2 + 18x + 17 = 0;
    4. x2 – 3x – 88 = 0;

     

     

    1. x2 + 11x – 12 = 0;
    2. x2 – 3x – 88 = 0;
    3. x2 + 12x + 27 = 0;
    4. x2 + 2x – 24 = 0;
    5. x2 – 4 = 0;

     

    Зараз давайте з вами розв’яжемо такий приклад.

    х1 і х2 – корені рівняння х2 – 13х + 5 = 0. не розв'язуючи рівняння знайдіть: а) 1/х1 + 1/х2;  б) х12 + х22.

    ІІІ. Оцінювання учнів.

     

    IV. Домашнє завдання.

     

    V. Підсумок уроку.

     

    Cкачати матеріал уроку: 

    Розв'язування вправ на використання теореми Вієта.doc

    Розв'язування вправ на використання теореми Вієта.ppt

     

     

     

    Категорія: Конспекти уроків | Додав: ksyusha
    Переглядів: 2308 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.0/1
    Всього коментарів: 1
    avatar
    0
    1 andryxa1108 • 20:37, 14.01.2016
    Гарні фото! biggrin
    avatar
    Copyright MyCorp © 2024
    uCoz